FOTOGALERIA UCZNIOWSKA

DZIEŃ WIOSNY 2016

MIKOŁAJKI 2015

Przedstawiamy sylwetki naszych utalentowanych uczniów:

Na początek Dominika Jarosz. Dominika to niezwykle utalentowana plastycznie młoda dziewczyna. Jak mówi sztukami plastycznymi zajmuje się od dwóch lat, efekty są świetne, tylko tak dalej!!!

Sami zobaczcie!

martwa natura
1 kwietnia uczniowie klasy II b pod opieką pana Marcina Klisia wzięli udział w lekcji pokazowej z języka angielskiego w Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Krzeszowicach.
Na naszych gimnazjalistów czekała bardzo ciekawa prezentacja na temat historii Wielkiej Brytanii, przygotowana przez uczniów szkoły średniej. Interesujące fakty, krótkie filmiki i wnikliwe ujęcie tematu przez licealistów sprawiły, że nie mogliśmy się nudzić. Klasa miała również szansę wykazać się swoją wiedzą, wykonując różne zadania.
Podczas prezentacji panowała bardzo miła i przyjazna atmosfera. Uczniowie poszerzyli swoje słownictwo o kilka przydatnych słów oraz dowiedzieli się wielu ciekawostek na temat Wielkiej Brytanii, którymi mogli pochwalić się pod koniec lekcji, zaskakując licealistów swoją zdolnością zapamiętywania. Przekonali się też, że liceum w Krzeszowicach jest warte rozpatrzenia przy wyborze przyszłej szkoły.
Klaudia Madej, II B

Wycieczka na Roztocze

W dniach 20-22 maja 2015 roku klasy pierwsze były na wycieczce na Roztoczu. Jest to malownicza kraina geograficzna rozciągająca się od Kraśnika aż do Lwowa. Z Krzeszowic udaliśmy się do Kurozwęk, gdzie mogliśmy oglądać jedyną w Polsce hodowlę bizona amerykańskiego. Zwiedzaliśmy tam również lochy kompleksu pałacowego z XVIII w. Następnie pojechaliśmy do Zamościa i spędziliśmy całą godzinę przechadzając się po pięknym rynku miasta. Potem pojechaliśmy już do Krasnobrodu, do ośrodka Natura, gdzie nocowaliśmy. Wieczorem mieliśmy jeszcze trochę czasu dla siebie i mogliśmy pograć w siatkówkę i piłkę nożną na boiskach przy ośrodku.IMG_3187

Kolejnego dnia po śniadaniu czekał na nas przewodnik, z którym zwiedzaliśmy Roztocze. Odwiedziliśmy Zwierzyniec, Roztoczański Park Narodowy, w którym zdobywaliśmy szczyt Bukowej Góry, rezerwat Czartowe Pole z ruinami papierni, kamieniołom w Józefowie oraz cmentarz żydowski – kirkut. Z platformy widokowej wypatrywaliśmy koników polskich, ale niestety żaden nie chciał się nam pokazać. Na koniec udaliśmy się do Krasnobrodu, gdzie zwiedzaliśmy kaplicę na wodzie, kaplicę św. Rocha, piękny kościół Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny oraz Muzeum Wsi Krasnobrodzkiej. Podczas całej wycieczki wypełnialiśmy quiz. Odpowiedzi mieliśmy wyszukiwać w wypowiedziach naszego przewodnikaIMG_3506.

Ostatniego dnia spakowaliśmy się i pojechaliśmy do Lublina. Tam pani przewodnik opowiadała nam o historii tego miasta. Widzieliśmy wzgórze zamkowe z czternastowieczną kaplicą Trójcy Świętej, liczne kościoły, Bramę Grodzką, Bramę Krakowską oraz rynek miasta. Następnie udaliśmy się do Wojciechowa, do kuźni. Oglądaliśmy tam pokaz kowala – Romana Czernieca. Pokazał nam on na czym polega praca kowala i w jaki sposób wykuwa się różne przedmioty z żelaza. Ostatnim punktem całej wycieczki był Kazimierz Dolny. Widzieliśmy tam zabytkowy rynek oraz Kościół farny św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja. Mieliśmy możliwość kupić tam charakterystyczne drożdżowe koguty. W końcu wsiedliśmy do auIMG_3448tokaru i pojechaliśmy prosto do Krzeszowic.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc i dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy. Jest to przeżycie godne zapamiętania.

Magdalena Ślusarczyk, Aleksandra Jagła: klasa IE

WYJAZD DO MUZEUM

17 maja osoby zainteresowane sztuką współczesną wybrały się pod opieką pani Anny Wentrys-Kurdziel i pani Anny Kani na wycieczkę do Krakowa do Muzeum Narodowego w celu obejrzenia wystawy Edwarda Dwurnika pt. „Obłęd”. Edward Dwurnik(ur.19.04.1943) jest polskim malarzem i grafikiem, który w ciągu niemal 50 lat namalował blisko 5000 obrazów, stworzył około 14 000 prac na papierze i niemal 3500 grafik- wybór prac na wystawę nie był więc łatwy. Artysta ten bardzo wcześnie wypracował własny, rozpoznawalny i czytelny język sztuki.

Wystawa bardzo nas zaciekawiła, zmusiła do myślenia i zagłębienia się w sens prac Dwurnika. Niektóre z jego obrazów, ukazując realia zwykłego życia, jednocześnie nakłaniają człowieka do refleksji i zastanowienia się nad codziennością.

Anna Sudrzyk

***

21 marca w naszej szkole odbył się, organizowany po raz pierwszy, konkurs talentów „Talent show”.

W tym dniu spotkaliśmy się na hali sportowej z okazji pierwszego dnia wiosny i zorganizowaliśmy wyjątkową zabawę. Mamy nadzieję, że konkurs ten na stałe wpisze się w tradycję naszej szkoły. Uczniowie prezentowali swe rozliczne talenty z dziedzin plastycznych, muzycznych, tanecznych, recytatoroskich i wielu innych. Można było się wykazać kreatwynością, pokazać swoją twórczość i pomysłowość, a wyczyny naszych uczniów oceniało szanowne jury w składzie:

P. DYREKTOR RYSZARD PIOTROWSKI

klasa IIe

Magda Kurek IIIf

Trzecie pokolenie IIIg

Wszystkim gratulujemy pięknych prezentacji i liczymy, że wasze talenty będą tylko rozkwitać 🙂

ŚWIĘTO BAJEK

Z okazji pierwszego dnia wiosny w naszej szkole odbyło się święto bajek. Klasy przygotowały krótkie inscenizacje wybranych przez siebie bajek. Zawirowało od kolorów, bajkowych postaci i pięknych strojów.

Mikołajki w naszej szkole to już tradycja.

Jak co roku przez korytarze przechodził kolorowy kordon Mikołaja i jego świty rozdając prezenty i wzbudzając uśmiechy u wszystkich napotkanych.

Mikołajki to bardzo miły i radosny dzień dla większości osób, bowiem wszyscy chętnie przyjmujemy, a także wręczamy różnego rodzaju podarunki, zarówno okazałe prezenty, jak i piękne drobiazgi. Każdy z podarunków z pewnością sprawi, że na twarzy bliskich osób pojawi się promienny uśmiech.
I w tym roku nie zapomniał o Nas Święty Mikołaj. Do wszystkich uczniów naszej szkoły w towarzystwie wspaniałego orszaku Elfów i Śnieżynek wczesną porą przybył ulubiony przez wszystkich Święty Mikołaj. Wędrując po salach i korytarzach szkoły wręczał osobiście prezenty tym najgrzeczniejszym i tym nieco niesfornym i jak na prawdziwego Świętego przystało – uczciwie stwierdził, że zasłużyli na pochwałę i podarunek…

ŚWIĘTO KONSTYTUCJI

30 kwietnia odbył się w naszej szkole uroczysty apel z okazji Święta Konstytucji.

Trudne czasy związane z rozbiorami Polski i obradami Sejmu Wielkiego przybliżyli nam uczniowie ze Szkolnego Kółka Teatralnego, którzy przygotowali ciekawe przedstawienie. Mogliśmy też posłuchać piosenek w wykonaniu chóru oraz solistek.

Najbardziej jednak podobał się występ szkolnych raperów – Dawida Leśniaka i Bartosza Kalemby, którzy w hip hopowej aranżacji przedstawili piosenkę „Witaj majowa jutrzenko”, a na koniec wykonali własny utwór pt. „Jestem patriotą”.

KONSUL FRANCJI Z WIZYTĄ W NASZEJ SZKOLE

17 kwietnia naszą szkołę odwiedził Konsul Francji w Polsce, pan Alain Schneider.

Spotkanie rozpoczął nasz fenomenalny chór szkolny, śpiewając znane francuskie piosenki.

Wizyta była okazją do zaprezentowania Francji jako kraju dużych możliwości, otwartego na polskich studentów.

W trakcie wizyty mogliśmy obejrzeć interesującą prezentację multimedialną, oraz wysłuchać opowieści samego konsula, która rozwiała wiele „mitów” krążących o tym kraju.

Były pytania i wyczerpujące odpowiedzi.

Instytut Francuski

W piątek 8 lutego 2013r. kółko języka francuskiego odwiedziło Instytut Francuski i Konsulat Francji przy ulicy Stolarskiej w Krakowie.

Powitała nas bardzo miła pani – Joanna Sikora-Wnęk – atachée konsula, odpowiedzialna za kontakt z młodzieżą.Opowiedziała nam czym różni się Instytut od Konsulatu i czym się one zajmują. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia i rozpoczęliśmy zwiedzanie mediateki francuskiej mieszczącej się w średniowiecznych piwnicach Krakowa. Zobaczyliśmy ogromne zbiory książek, gazet, czasopism, filmów i muzyki francuskiej. Następnie przeszliśmy (po szklanych schodach) do jednej z sal lekcyjnych, w których znajdowały się nowoczesne tablice multimedialne i inne sprzęty ułatwiające naukę języka. Później obejrzeliśmy film „C’est pas sorcier” po francusku. Przy wyjściu dostaliśmy ulotki i drobne upominki.

Przed powrotem do Krzeszowic poszliśmy jeszcze do KFC, gdzie mogłam zapytać o opinie o wycieczce kilka osób. Oto one: „Mnie się podobało szczególnie mediateka, chętnie bym z takiej korzystałam”, „Jestem zadowolony z całej wycieczki, ale najlepiej zapamiętam szklane schody”, „Było fajnie” (co ciekawe większość opinii obejmuje jedno słowo: „fajnie”). Nam się podobało, więc zachęcamy następną grupę do wyjazdu.

BŁYSK REKINA

11 stycznia 2013 roku wszystkie trzecie klasy miały okazję wybrać się do Teatru Ludowego w Krakowie i obejrzeć sztukę pt. „Błysk rekina”. Był to sponsorowany przez szkołę spektakl w ramach Programu Profilaktycznego. Mimo że nie każdy trzecioklasista w naszym gimnazjum jest pasjonatem teatru, większość zapytanych uczniów ochoczo stwierdzała, że obejrzane przedstawienie wywarło na nich dobre wrażenie i przypadło do gustu.
„B
łysk rekina” z założenia ma spełniać funkcję wychowawczo-terapeutyczną. Jest to sztuka potępiająca dyskryminację, uprzedzenia czy agresję, ale porusza ona także inne ważne zagadnienia jak np. sposób postrzegania samego siebie, tworzenie własnego wizerunku i walczenie z kompleksami. Na dachu wieżowca, zupełnie przypadkowo, spotyka się grupa młodych ludzi całkowicie się od siebie różniących, jak np. nowa uczennica, szkolna piękność, osiłek ze swoimi kumplami. Outsidera i niepoprawnego romantyka Jake’a przed dręczącą go grupą chłopców może uratować wymyślona przez niego baśń, ale tylko wtedy, gdy w jej tworzenie będą zaangażowani wszyscy. Poznajemy głęboko skrywane sekrety uczniów wcielających się w baśniowych bohaterów, z którymi się utożsamiają – problemy , z którymi sobie nie radzą, wszystkie dręczące ich sprawy i ich ukrytą naturę. Ta niepozorna zabawa, z kilku słabo znających się wzajemnie rówieśników, tworzy paczkę przyjaciół. Ogólnego wrażenia podczas oglądania dopełniły świetna oprawa muzyczna oraz układy choreograficzne.
Ta sztuka pokazuje nam,
że przemoc i agresję można zwalczać wrażliwością. Każdy z nas jest inny i każdy skrywa w sobie pewien potencjał, coś pięknego, co nie zawsze jest widoczne na pierwszy rzut oka. Wszyscy mamy w sobie tę wrażliwość i dlatego nie powinniśmy szufladkować ludzi, bo jeśli bardzo tego chcemy, zawsze możemy odnaleźć wspólny język. „Błysk rekina” udowodnił nam także, że można przekazać młodzieży ważne treści w sposób atrakcyjny, inny niż słuchanie wykładów, siedząc w szkolnej ławce.
My
ślę, że obejrzany przez nas spektakl bardzo dobrze spełnił swoją rolę i oby takich wycieczek było więcej.

RĘCZNA REAKTYWACJA

Jak wszystkim wiadomo, w naszej szkole regularnie odbywają się treningi z piłki ręcznej dziewcząt, które prowadzi Mistrz Wiszniewski. Zajęcia trwają od dwóch lat, jednak dopiero w tym roku szkolnym dziewczyny zaczęły poszerzać swoje horyzonty na licznych sparingach i zawodach. Na swoim koncie mają dwukrotną wygraną z Gołczą, jednokrotną z Tenczynkiem, Nową Górą oraz udział w zawodach powiatowych. Jak na tylko niecałe dwa lata nauki i ćwiczenia tego sportu zaledwie raz w tygodniu, poszło im caaaałkiem nieźle 😀 Oczywiście dzięki niezbędnym wskazówkom Pana Wiszniewskiego i jego zwracaniu naszej uwagi na dyscyplinę i kulturę podczas gry oraz sprawną współpracę drużyny, w końcu w kupie siła 🙂
I tak naszą „pożegnalną”, ostatnią przed wakacjami rozgrywką był sparing w Gołczy, gdzie wygrałyśmy ze wszystkimi tamtejszymi drużynami, a przy tym świetnie się bawiłyśmy.
Wiadomo, jak to w sporcie, zdarzają się nieplanowane wypadki, ale mimo to nasze dziewczyny z drużyny 😀 są nieustraszone, zawsze mają masę energii, po każdej „potyczce” wracają na boisko z podwójnym powerem i co najważniejsze dobrze się między sobą dogadują. Jednak w tym roku większość z nich wychodzi z naszej szkoły, dlatego w swoim imieniu chcę zachęcić wszystkie zapalone sportowczynie na branie udziału w treningach. To świetna droga do posiadania hobby, a także do zrzucenia kilku zbędnych kilogramów 😉 Ruch to zdrowie, także dziewczyny do roboty, od września ręczna na was czeka 🙂
A my poniżej prezentujemy zdjęcia z wyjazdów, jako dowód rzeczowy 😀

Darka i Roka

PS. Obecny rok szkolny rozpoczęliśmy od dwóch wygranych meczy tj. z Gimnazjum w Tenczynku i LO w Krzeszowicach. Jesteśmy na etapie przygotowań do Mistrzostw Powiatu w Zielonkach. Wzbogaciliśmy się o nowe zawodniczki. Dalej kontynuujemy przygodę z piłką ręczną. Dziękujemy dziewczynom które zakończyły naukę w naszym gimnazjum, dzięki którym powstała sekcja piłki ręcznej i wspaniała w niej atmosfera.

Święto Niepodległości – 11 listopada 2012 roku

Narodowe Święto Niepodległości jest najważniejszym polskim świętem narodowym.

11 listopada 1918 roku po 123 latach niewoli Polska odzyskała niepodległość.
Po latach rozbiorów, dokonanych przez Austrię, Prusy i Rosję w latach 1772-1795, powstaniach narodowych (Listopadowym 1830 i Styczniowym 1863),  zmaganiach na różnych frontach, Polacy dzięki niezłomności, patriotyzmowi i bohaterstwu  wywalczyli wolność. Ogromną rolę w odzyskaniu niepodległości odegrał pierwszy marszałek Polski ? Józef Piłsudski.

Dzień 11 listopada ustanowiono świętem narodowym w 1937 roku.

Od roku 1939 do 1989 obchodzenie tego święta było zakazane.
Po upadku rządów komunistycznych nabrało szczególnego znaczenia i jest dniem wolnym od pracy.

(ze strony www.poland.gov.pl)

Ślubowanie klas pierwszych- 11 października 2012

Dzień Edukacji Narodowej

W piątek 11 października 2012 roku w naszej szkole, jak tradycja nakazuje, odbyło się ślubowanie klas pierwszych.

To pierwsza tak ważna uroczystość w ich nowej szkole.

Klasy pierwsze przygotowały krótkie prezentacje na swój temat, było nostalgicznie i wesoło. Wszystkim uczniom

i nauczycielom naszej szkoły program bardzo się podobał.

Nie zapominajmy jednak, że w tym dniu obchodziliśmy także DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ, z tej okazji

uczennice naszej szkoły oraz chór pod kierownictwem P. Agnieszki Żak,  przygotowali piękny program artystyczny.

Apel szkolny- 3 października 2012

W środę 3 października 2012 roku odbył się pierwszy w tym roku szkolnym apel organizacyjny. Największą atrakcją tego spotkania było poznanie uczniów, którzy będą reprezentować szkołę jako Szkolna Rada Uczniowska. Poznaliśmy zarząd Szkolnej Rady Uczniowskiej, w tym przewodniczącą Edytę Niziołek oraz jej zastępcę Wojciecha Kłeczka. Mamy nadzieję, że rada uczniowska spełni nasze oczekiwania. Życzymy Szkolnej Radzie Uczniowskiej dużo ciekawych pomysłów i samych sukcesów.
Szczególnie gorąco powitaliśmy uczniów klas pierwszych, którzy 12 października w trakcie uroczystej akademii z okazji Dnia Edukacji Narodowej złożyli ślubowanie i tym samym stali się pełnoprawnymi uczniami naszej szkoły.
Ważnym i niezwykle sympatycznym momentem apelu było wyróżnienie osób, które już mogły pochwalić się osiągnięciami artystycznymi i sportowymi. Z przyjemnością ogłosiliśmy dotychczasowe sukcesy naszych uczniów i wręczyliśmy dyplomy oraz nagrody.
Ponadto – zgodnie z tradycją – podsumowane zostały wyniki przeprowadzonego 29 września dnia integracyjnego – „Małopolska wszerz i wzdłuż”. Tego dnia odbyły się zabawne, różnego rodzaju konkurencje, w których musieliśmy wykazać się wiedzą oraz umiejętnościami tanecznymi i cukierniczymi.
W rywalizacji o miano najlepszej klasy uczestniczyli uczniowie wszystkich klas. Wszystkie atrakcje połączone były ze zbieraniem punktów do klasyfikacji międzyklasowej. Największe gratulacje i brawa otrzymała klasa ID, która zdobyła maksymalną ilość punktów. Na szczególne wyróżnienie zasłużyły klasy, które przygotowały kilka rodzajów słodkich wypieków. Owacje i brawa dla zwycięskich klas brzmiały jeszcze długo, a smak ciast wspominamy do dziś.

Dzień Integracji

Tradycją naszej szkoły stały się wrześniowe DNI INTEGRACJI. W tym roku takim dniem była sobota, 29 września. Hasło przewodnie tegorocznego spotkania to „Małopolska wzdłuż i wszerz”.
Uczniowie wszystkich klas zapoznali się wcześniej (na godzinach wychowawczych) z zabytkami, atrakcjami turystycznymi, ciekawostkami naszego regionu. Efekty nabytej wiedzy prezentowano szkolnej społeczności właśnie 29 września.
O godzinie 900 gimnazjaliści zebrali się na hali sportowej, aby wysłuchać prelekcji pani etnograf Moniki Dudek na temat strojów i tańców regionalnych. Wykład zakończył się wspólną nauką jednego z tańców ludowych. Następnie klasy w salach lekcyjnych wykonywały przydzielone wcześniej zadania:
– mapa Małopolski zachęcająca do zwiedzania regionu
– nauka tańca ludowego
– wykonanie stroju ludowego z regionu.
Ponadto każda klasa miała za zadanie upiec ciasto, którym degustowano się w trakcie pracy. Było słodko i smacznie!
O godzinie 1100 uczniowie znowu zebrali się na hali, aby zaprezentować wykonane zadania. Najwięcej emocji wzbudziły tańce ludowe, szczególnie podobał się krakowiak w wykonaniu uczniów klas pierwszych.
Sobotnie przedpołudnie upłynęło szybko i miło. Okazało się, że z powodzeniem można połączyć zabawę z nauką. Pierwszoklasiści zaś mieli okazję lepiej poznać uczniów z innych klas naszej szkoły.
Szczegółowe informacje na temat wyników poszczególnych klas znajdują się na tablicy informacyjnej Szkolnej Rady Uczniowskiej oraz na stronie internetowej w zakładce osiągnięcia klasowe.